عنوان

مکتب تربیتی امام خمینی

مقدمه

هر یک از مکاتب تربیتی بر نگرشی خاص از هستی و انسان مبتنی هستند و وجوه امتیاز هر یک از این مکاتب را باید در تفاوت نگرش آنها به هستی و انسان جستجو کرد. با رجوع به اندیشه هایی که با عنوان مکتب تربیتی در روزگاری شهرت داشته اند، اهمیت و جایگاه دیدگاه های هستی شناختی و انسان شناختی نمایان می شود. در سایه آگاهی از دیدگاه مبنایی این مکاتب، درمی یابیم که داوری ادیان الهی به ویژه اسلام درباره انسان منشأ وجود تفاوت هایی در مکتب های تربیتی دینی نسبت به دیگر مکاتب بشری است. دانشمندان مسلمان، اعم از فیلسوفان و عارفان و متکلمان و اخلاقیون، در مواضع گوناگونی آرای خویش درباره هستی و انسان را ابزار داشته اند و همواره به سبب ایمان به اسلام کوشیده اند که در نظریات خود از تعارض با آموزه های قرآنی و روایی بپرهیزند.

این اندیشمندان،‌ در عین پویش و کوشش عقلانی برای دستیابی به آرایی استوار. از منبع وحی و متون دینی نیز الهام گرفته اند و بی شک، تعالیم دینی در بنیان و پیکره نظام اندیشه ایشان جایگاهی اساسی داشته است.

دانلود - 3800 تومان

آمارگیری حرفه ای و پرسشگری حرفه ای

پرسشنامه مصرف شبکه های اجتماعی

کودک ربایی از دیدگاه حقوقی

انسان ,تربیتی ,هستی ,مکتب ,اند ,داشته ,و انسان ,هستی و ,مکتب تربیتی ,یک از ,هر یک

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پنوماتیک -هیدرولیک موزیک منز زبان هفتم مشاوره روانشناسی کودک آویژه پایان نامه وبلاگ مطلب اینترنت اشیاء از علیرضا زارع جدس خــوابــ آلـوــدگی کلبه کوچک روانشناسی طلق و پلکسی لیزر ارت گلس به نام خدای زیبایی ها