رابطه بین تدریس و یادگیری

روابط بین تدریس و یادگیری: 

می‌توان با عمل تدریس کمیت و کیفیت و سرعت یادگیری را افزایش داد و یا شرایط را برای یادگیری اموری که در شرایط معمولی امکان پذیر نیت فراهم نمود. 

تفاوت بین تدریس و یادگیری: 

1- یادگیری در همه جا و همیشه و فنی بدون تدریس صورت خواهد گرفت یا در حالی که هر تدریسی یاد داده نمی‌شود.

2- نظریه‌های دیگری، صرفاً به پدیده‌های یادگیری توجه دارد و همیشه معطوف به شاگرد است؛ به عبارت دیگر، نظریه‌های یادگیر، تبیین کننده‌ی چگونگی یادگیری و توصیف کننده‌ی شرایطی است که با حصول آن‌ها یادگیری صورت می‌گیردو در حالی که نظریه‌های تدریس باید به بیان کننده، پیش‌بینی کننده و کنترل کننده موقعیتی باشد که در آن، رفتار معلم موجب تغییر رفتار آن  می‌شود. نظریه‌های یادگیری راه های یادگیری شاگرد را بیان می‌کند. در صورتی که نظریه‌های ما تدریس توصیف کننده روش‌هایی است که برای، وسیله معلم شاگرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و سبب می‌شود که او یاد بگیرد. 

3- نظریه‌های یادگیری بر اثر تحقیقات کشف شده است و توصیف کننده روابط تغییرهای مختلف یادگیری است، در حالی که نظریه‌های تدریس به وسیله علمای تعلیم و تربیت وضع می‌شود. 

4- وقتی که تدریس می‌کنیم، فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم؛ اما وقتی یاد می‌دهیم ما شاگردان را به انجام فعالیت‌هایی وادار می‌کنیم. 

5- اگر بخواهیم آن چه درس می‌دهیم یاد بدهیم، باید قادر باشیم شاگردان را درک کنیم و از آن چه در رفتار آنان اثر می‌گذارد آگاهی یابیم. نتیجه این که اگر فعالیتی منجر به یادگیری نشود تدریس نیست. 

 

دانلود - 7500 تومان

آمارگیری حرفه ای و پرسشگری حرفه ای

پرسشنامه مصرف شبکه های اجتماعی

کودک ربایی از دیدگاه حقوقی

یادگیری ,تدریس ,  ,نظریه‌های ,یاد ,کننده ,و یادگیری ,تدریس و ,بین تدریس ,که نظریه‌های ,حالی که

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

صندوق دفاع حقوقی علیمرادی ایران پوکه طراحی لباس و تاریخچه مد در پوشش مردم کشور آموزش ساخت اپلیکیشن های موفق موبایل پایگاه رسمی همایش آزادگان تکریت 11 خمیر ایتالیایی طنز خرید باغ ویلا در شهریار | میلان ملک شب نشین حلقه ی مستان تویی تو گروه برق فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش اشنویه